Categoria: Avvisi
Deadline Call for Participation 26.03.2023

Assessing Urban Sustainability

July 3rd-6th 2023, National Technical University and the University of the Aegean in Athens

Elena Todella, Marika Gaballo e Beatrice Mecca organizzano un workshop su "Assessing Urban Sustainability - ASUS2023", in occasione della 23° International Conference on Computational Science and its Applications (ICSSA 2023).

Siamo lieti di invitarvi a presentare il vostro abstract per partecipare al workshop.
I contributi accettati saranno pubblicati e inseriti nella serie Springer Lecture Notes in Computer Science (LNCS) e indicizzati Scopus e altri servizi di indicizzazione.

La sessione è disponibile nella piattaforma online e mira a discutere il ruolo della misurazione e della valutazione nello sviluppo di politiche in grado di rendere le nostre città più sostenibili. In primo luogo, si intende sviluppare una riflessione critica sulle pratiche attuali nel perseguire la sostenibilità urbana. In secondo luogo, si propone di analizzare gli strumenti, le metodologie e i processi di misurazione e valutazione a supporto della costruzione e della valutazione di politiche urbane sostenibili. Maggiori dettagli sono disponibili a questo link.

La conferenza si terrà presso National Technical University and the University of the Aegean, ad Atene, dal 3 al 6 luglio 2023.

La conferenza sarà sia in presenza che in modalità virtuale, come specificato a questo link.
Le date importanti sono disponibili qui.

Paper:
Presentazione degli abstract: aperta
Termine ultimo per la presentazione dei paper: 26 marzo 2023
Notifica di accettazione agli autori: 16 aprile 2023
Termine ultimo per l'invio della versione finale del paper: 7 maggio 2023

Registrazione:
Termine ultimo per la registrazione degli autori: 7 maggio 2023
Dopo la registrazione, sarà possibile sottoporre i lavori alla seguente piattaforma.
La sottomissione avviene generalmente in due fasi, con l'invio di un abstract e poi dell'elaborato. Le istruzioni per gli autori sono disponibili qui.

EN

Elena Todella, Marika Gaballo and Beatrice Mecca organize a workshop on "Assessing Urban Sustainability - ASUS2023", on the occasion of the 23rd International Conference on Computational Science and its Applications (ICSSA 2023).

We are pleased to invite you to submit your abstract to participate in the workshop.
Accepted papers will be published and included in the Springer Lecture Notes in Computer Science (LNCS) series and indexed by Scopus and other indexing services.

The session is available in the workshop list and discusses the role that measurement and evaluation can play in developing policies that make our cities more sustainable. First, it aims to develop a critical reflection on current practices in pursuing urban sustainability. Secondly, it proposes to analyse measurement and evaluation tools, methodologies and processes to support the construction and assessment of sustainable urban policies. More details are available at this link.

The Conference will take place at the National Technical University and the University of the Aegean, in Athens, on July 3rd-6th 2023.

The conference will be held both in presence and in virtual mode, as specified at this link.

Important dates are available here.

Paper:
Abstract submission: open
Paper submission deadline: 26th of March 2023
Notification of acceptance to authors: 16th of April 2023
Paper final version submission deadline: 7th of May 2023

Registration:
Author registration deadline: 7th of May 2023

It will be possible to submit papers at the following platform, after registration.
Submission generally takes place in two steps, with the submission of an abstract and then the paper. Instructions for authors can be found here.