10.11.2022

ore 17:00 | Aula 10V, Castello del Valentino, Torino

XIV EDIZIONE INCONTRI CON IL PAESAGGIO 2022/2023
A cura di Proff. Marco Devecchi, Bianca Maria Rinaldi, Carlo Tosco

Conferenza del ciclo di "Incontri con il paesaggio" organizzato nell'ambito dell'attività didattica del Corso di Laurea magistrale interateneo in "Progettazione delle aree verdi e del paesaggio" tra il Politecnico di Torino, l'Università degli Studi di Torino, l'Università degli Studi di Genova e l'Università degli Studi di Milano.

Relatore dell'incontro "From ground to sky":
Mathieu Gontier - Wagon Landscaping, Parigi

Modera:
Manuela Ronci - Politecnico di Torino

Abstract:
"In this lecture in Torino, Mathieu Gontier will emphasize the idea that landscape may be considered from under-ground to sky. Toward projects realised or in process to be, he will base his argumentation that landscape must be considered in multi dimensions working with concrete materials as ground, soil, plants, but also with non expected or non visible parameters as animals, wind, sun, etc. From site to studio, from observation to realization and maintenance, he will emphasize a gardener attitude in a landscape project which may be a way to think and develop tomorrow's city and to hope for a resilient future, inspired by natural dynamics".

Per informazioni e prenotazioni inviare una mail a:

• andrea.vigetti@unito.it